awak tekan sy suka

Tuesday, March 12, 2013

tiada manusia berdosa yang tidak mempunyai masa depan



Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..

Da lama xupdate blog..rinduuuuu sangat dengan sahabat2 saya..smg semua sahabat sihat2 dan dalam keadaan baik..hmmmm…terima kasih pada yang sudi singgah jenguk blog saya yang tak sehebat blog2 lain…

Hmm..tetiba tangan laju je menaip…orang cakap apa yang kita buat kat orang kita akan dapat balik..kita akan rasa balik..apa pendapat sahabat2???...hmm..ntah lah..kadang2 kita keliru dengan diri kita sendiri..kita tak sedar apa yang kita buat padahal kita tahu perkara terang2 salah..tapi kita tak mampu tuk kata JANGAN…TAK NAK..TAK PERLU…mana pendirian diri kita..??where???????????

Bila kita down semua perkara kita akan rase yakin dengan diri kita tapi bila kita di uji dengan sedikittttttttttttt sahaja ujian..kita GAGAL..kita lupa segala yang kita pernah janji dengan diri kita sendiri..
Mana perginye pendirian kita????..mana perginye semangat kita yang kita janji dengan diri kita time kita downnnnnnnnnn tuuuuuuu…arghhhhh..mesti kita rase marah kat diri kita sendiri kan..sebab apa????sebab kita gagal tuk berpendirian tetap..ya ALLAH..apa kesudahan perjalanan kehidupan selagi kita tidak mampu tuk pertahankan hati kita..matlamat kita..wawasan kita..

##################################################################

Kadang aku marah dengan diri aku sendiri..aku keliru..aku buntu...aku tau aku salah tapi aku gagal perbetulkan..kenapa mesti camni…mana janji aku pada diri aku sendiri..ya ALLAH Engkau bantuilah aku dalam perjalanan hidup ku..sesungguhnya Engkau Maha Kuasa..Engkau Maha Mengetahui..tunjuklah aku jalan yang benar dalam hadapi perjalanan hidup aku..amin..

Aku tahu mustahil tuk aku miliki apa yang aku nak tapi kenapa mesti aku berharap lagi tuk dapatkannya..kenapa mesti aku bagi harapan palsu pada diri aku sendiri..?????kenapa mesti aku sakiti hati aku sendiri???kenapa mesti aku seksa hidup aku sendiri..???kenapa??dan kenapaaaaaaaaa???...padahal aku tahu ALLAH akn bagi apa yang kita perlu dan bukan apa yang kita minta..pada masa yang sangatttttttt tepat waktunya..
Tapi kenapa kita tidak cuba sabarr…kenapa mesti kita cari jalan seronok dunia semata2…bukan akhirat….

Ya ALLAH…aku buntu..bila fikir semua ni..
KENAPA begitu susah..banyak dugaan untuk aku lakukan kebaikan..untuk aku perbaiki jadi lebih baik..walau pun sedikit sahaja…adakah ini ujian bagi aku???adakah ini balasan bagi aku..???
AKU INGIN KETENANGANMU..YA RABB..:-(

kepada siapa harus aku persalahkan... kepada dia?? kepada iman aku yang sebesar duit satu sen ni??? tanya pada hati... ingin aku meraungg... memohon keampunan darimu ya tuhan... betapa aku zalim pada diri aku sendiri... pada masa depan aku,, pada iman aku,,, pada ibu ayah aku,,, kenapa harus aku perjudikan masa depan kerana inginkan keseronokan sementara??kenapa???


1 comment: