awak tekan sy suka

Thursday, April 16, 2015

About Me

assalamualaikum.. hello ..((((:

eh..eh... kemain nak buat post about me.. idok ler gedik sangat nak buat post about me ni.. tapi nak tambah tab about me kat header tu.. senang orang nak tengok bio.. muehheheh... ((:.. mari kita bermula.. Hmmm.. nak start mane dulu ni??? nama sendiri dulu lah ye... takkan nama orang lain pulak.. ekekeke.. * ok tak lawak langsung.. jangan buat muka annoy lagi.. please..

orang panggil saya atikah.. tikah lagi mudah.. jarang2 panggil siti atau nurul.. nama penuh siti nurul with atikah at the end binti abdullah.. hihi tapi semua orang banyak panggil atikah je.. suami saya je panggil sayang.. **ok gedik.. nama gedik lagi princess.. ekeke.. jantina memang perempuan lah. Tak nampak pulak tanda2 di tubuh badan ni macam laki ke hape.. haha.. umur? eh, kita lahir tahun kuda.. suka lompat.. lari pun laju.. tahun lahir kita cantik, kalau ikut orang cina number tu is "kaya raya". haha.. ameen..

kita lahir kat kelantan.. mak kita org kelantan.. ayah kita pun org kelantan.. pure kelantan.. kawen pun dengan orang kelantan.. kau cakap.. celah mane lagi tak cukup ke-kelantanan aku ni... muahahahha... kita orang kampung.. panjat pokok.main celah semak.. mandi dalam parit.. tangkap ikan sepilar.. kaki parut jatuh basikal, mane nak dapat? haku je ada parut tu.. mihmih.. mak ayah aku pulak keje kampung.. tanam tembakau.. tanam ubi.. tanam labu.. tembikai... bela lembu.. ternak ayam daging.. jadi aku pun balik je sekolah.. campak beg.. gi mengaji.. lepas mengaji terus gi ikut ayah aku wat keje.. kutip daun tembakau.. buh baja tembakau.. pasang plastik untuk tanam tembikai.. gali ubi keledek..cabut rumput celah batas.. petik buah labu.. aku ada semua pengalaman tu. kau hado??? kadang2 masa aku ikut ayah aku buat keje tu.. aku duk jauh2 sikit.. aku nangis sorang2.. bukan sebab kena tolong ayah aku buat keje.. tapi aku sedih tengok ayah aku penat gila buat keje nak sara kami adik beradik.. siang malam wey! 
terus aku jadi semangat.. nak belajar sungguh2.. nak keje bagus2.. nak bagi duit dekat mak ayah aku.. tak nak mak ayah aku penat buat keje macam tu lagi.. tapi.. apakan daya.. keje pun belum.. dah menggedik nak kawen.. kesian mak ayah aku..)): **ayah.. org mintak maaf ):: **

study mana? emm dulu tadika dekat pasti, cikgu pasti pun surrender dengan aku,, panjat situ.. almari dalam kelas pun aku panjat.. lagi satu cikgu pasti dulu bengang dengan aku yang suka nangis.. aku pun tak tahu aku suka nangis kenapa dah.. aku ingat lagi gaya muka bengang dia. haha.. sekolah rendah sk.tangok.. zaman paling best kot.. sekolah menengah setahun dekat dato' perdana.. setahun je.. pastu aku ikut je jejak kekakak aku g sekolah badak. sekolah tu paling win.. start sekolah badak aku duk asrama.. asrama semua perempuan.. boring siot tengok diorang ni rebut2 kakak angkat siap nak bunuh diri segala.. tak leh blah..Dengan pengkid nya, punggung besar gila nak jadi pengkid memang err la.. Tak jadi langsung. bahahaha.. Pastu lepas Spm teus g arau.. masuk UiTM.. ambik quantitative science.. diploma je. best duk arau.. pastu balik kelantan sambung degree uitm machang n uitm kota bharu...

kerja? belum lagi. belajar pun tak setle lagi..

apa lagi?? oh family,, saya 8th dari 11th. ada 6 kakak 1 abang 3 adik perempuan.

oh. saya dah kawin to a man.. suami saya kembar aaron aziz.. kalau pergi mana-mana saya suka pergi dengan suami saya sebab perbezaan umur buat dia cemburu sikit.. Worry takut isteri dia kena ngurat tapi takde orang ngurat pun sebenarnya.. bahaha.. macam bodyguard gitu lah.. kecuali shopping.. saya lagi suka shopping sorang-sorang.. boring nye lah kalau bawak dio shopping.. Once u pegang benda and kata cantik terus dia ajak gi bayar. kita orang pempuan ni mestilah nak survey satu mall dulu and fikir mana yang paling best. T_T . itulah suami saya. hehe.. Tu lah kawan baik saya dunia akhirat selepas family saya..insyaAllah.. saya sayang dia sangat.. soBs... Kita dah go through banyak circumstances turun naik turun naik and we made it ! *eh tetiba sesat.suami punya pasal.. post ni nak cite *about me* je kan..
haha

Food**saya lagi suka makan western food, sedapnya. Kalau nasi pun suka. tapi suami saya kurang sikit western2 ni. saya suka kucing. memang geram tahap ketap2 gigi la kalau nampak kucing . tapi allergic sikit sampai bersin berhari2 lamanya once saya pegang kucing* bencinya* . Saya lagi suka kucing yang kurap@ tu dari kucing yang rege ribu2 tu. Marilah kita ramai2 membela nasib kucing yang yatim piatu tu. sian diorang. Kucing yang mahal2 tu semua cantik, semua memang suka. Yang yatim piatu ni.. meqwww pun orang tak endah.. sobsss..

ok.. tu je about me.. tak de yang indah pun.. kehidupan saya hari2 dengan suami. sb tu saya sayang dia.. sbb dia je ada time susah senang saya..

till we meet again.. toodles.. bye ((:

No comments:

Post a Comment