awak tekan sy suka

Thursday, April 23, 2015

yesterday is my birthday !

assalamualaikum ! hi!

alamak.. dah sweet 25 lah.. dah tua dah.. kejap je masa berlalu.. macam baru je lalui zaman kecik2. main masak-masak. gaduh-gaduh adik beradik. berebut makanan yang tak cukup. macam semalam je semua tu berlaku.. siyes !! semua tu macam baru.. dan sekarang rindu masa tu.. rindu sangat... 

alhamdulillah.. allah masih panjangkan umur saya.. tahun ni birthday bersama suami.. dan haruslah berlainan sedikit dari hari2 sebelumnya.. walaupun tak der sepraihhh yang hebat-hebat dari suami mahupun orang tersayang. * (nak buat macam mane.. kite je sayang orang.. orang tak sayang kite.. sikss.. * sendu je rasa..
tapi kekecewaan perlu dihentikan tambahan pula hidup perlu diteruskan !... bahahaha.. * ayat x boleh blah * alah.. befday je pun.. suami bagi makan hari-hari, bagi duit belanja tu pun dah besar sangat pahala kot.. alhamdulillah.. syukur sangat..

semalam rasa rajin sikit nak masak.. walaupun balik keje rasa penat yang amat.. tapi kuatkan juga semangat untuk masak. nak bagi suami makan hasil air tangan sendiri.. walaupun tak sedap.. bahahaha.. 

 asyik makan kat kedai je.. sedap pun tak seberapa.. harga kemain cekik darah.. maka dari itu haruslah masak sendiri.. sedap ke.. tak sedap ke.. haruslah berpuas hati dengan masakan sendiri.. orang yang nak komen pun suami je..tapi selalunya kalau tak sedap dia diam je.. (kalau dia diam tu. maka tahulah aku. masakan aku tak sedap ! kah kah) kalau sedap dia akan makan dengan banyak nye. menambah-nambah dan memuji-muji dengan melambung sekali.bahahah

menu semalam butter prawn.. sotong masak kicap.. tempe goreng tu je.. tak special pun.. ! haha.. 


butter prawn

sotong masak kicap

tempe goreng
tapi pic hasil pak sedara saya yang berhormat pak cik gugel je tu.. pic yang saya masak, saya tak sempat nak snap pun.. lepas masak terus ngap-ngap laju-laju.. lepas makan baru rasa nak snap picture.. haha... tapi nasik saya masak terlebih air.. jadi terlembik sedikit.. suami pun makan sikit jela.. dia ratah-ratah lauk je.. );

befday dapat wish je... :) 

tu je.. ok bye... 
toodlers ;)

No comments:

Post a Comment